Sju riktningar.



Dagens kort hör till gruppen Platser.
Jag har gett det namnet sju riktningar. Detta kort berättar för oss: När vi står inför ett beslut, ett steg som vi borde ta, ett val eller helt enkelt står här och nu och undrar, vart ska jag gå härifrån, vad ska jag göra nu.
Stanna upp ett ögonblick och Tänk i Sju riktningar. Tänk bakåt. Vad i mitt förflutna har gjort att jag befinner mej på denna plats. Är det något jag valt av fri vilja eller har jag låtit mej påverkas av vänner, omständigheter eller mina föräldrar. Tänk framåt. Vad kommer mitt beslut att innebära för min framtid, för mina barns framtid. Kommer mitt beslut att ändra min possition, kommer världen att förändras. Tänk åt båda sidorna. Vem står mej närmast, mina vänner min familj, mina arbetskamrater. Hur kommer mitt beslut att påverka dem. Tänk neråt. Står jag på fötterna, är detta som jag har för avsikt att göra, realistiskt eller svävar jag i en dröm. Tänk uppåt. Rikta en fråga till din andliga ledare, vad skulle han eller hon svara. Men till sist, lägg handen på hjärtat och blicka inåt. Är detta något jag vill, är detta något jag verkligen tror på. I såfall.....ta ett djupt andetag och stig in i ditt medvetna beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0